Hi guys. Thank you for coming. please leave a message in my scream box okay. lots of love ♥♥

17 June 2011

Tentang Perasaan

Assalamualaikum bloggers :)
Lama jugak kan aku mendiam, tak ada cahaya nak update la . Huhu . Tapi takpe la, sekarang ni mood tengah ada kan, so nak la jugak try update sampai lebam. Tapi yang akan diceritakan ialah mengenai perasaan. Okay, let see ! Setiap makhluk yang wujud dimuka bumi ni semua ada perasaan. Even though meja ke kerusi ke sekali pun ! Jangan tak percaya, walaupun "mereka" ni benda, tapi "mereka" tetap punya perasaan. Tau? Betul ke tak betul? Percaya laa. Okay apatah lagi kau ni manusia semestinya mempunyai perasaan jugak. Macam orang lain. 
Perasaan yang aku paling tak suka ialah, JEALOUS ! Korang tau kan apa makna JEALOUS? Yee, aku paling tak suka bila ada perasaan macam tu. Sebab? Sebab bila kita jealous with someone, automatically kita akan rasa perasaan lain juga. Such as, IRI HATI , SAKIT HATI, MARAH, DENDAM dan sebagainya. Tak percaya? Cuba test dalam diri masing masing. Sebab apa aku cakap macam tu? Sebab aku pernah mengalaminya. 
Aku admit memang aku ada jealous dengan someone ni. Aku tak ada niat nak jadi sakit hati atau apa apa, tapi perasaan tu datang sendiri. Aku ada orang yang aku sayang, tapi bukan lah boyfriend aku. Cuma teman tapi mesra. Aku admit aku memang sayang dia dan suka dengan dia dan kami rapat*aku jujur okayyy ! But at the same time aku jealous. Jealous sebab bila dia rapat dengan girl lain kita jadi sakit hati. Lumrah manusia kan :) Entah, aku pasarah je ada perasaan macam ni sebab semua manusia sama. Rambut sama hitam, hati lain-lain. 

Nota kaki lutut : Sayangnya bila kita ada perasaan jealous, sebab boleh mendatangkan benci. 

No comments:

Post a Comment